pondělí 13. června 2016

Květákový quiche s koprem


Pro všelijaké slané koláče plné zeleniny mám slabost. Jednou za čas strávím v kuchyni delší dobu než obvykle a naplním si mrazák voňavými kousky na chvíle, kdy nebude čas vařit. A tento quiche je opravdu povedený: kombinace květáku s koprem voní a chutná naprosto fantasticky a mí domácí masožrouti se pro jednou nenechali vůbec přemlouvat k ochutnání a skoro celý mi ho snědli!
A jeho zjednodušená verze je taky fajn - stačí vynechat těsto a směs na náplň upéct jen tak, v pekáčku. S novými bramborami a zeleným salátkem to nemá chybu!:)

Na koláčovou formu o průměru 28 cm potřebujeme:

Korpus
250g mouky (použila jsem žitnou celozrnnou)
150g veganského margarínu
1/2 lžičky soli
1 lžíce vody

Náplň
1 menší květák
200g uzeného tofu
2 velké hrsti kopru
250ml ovesné smetany
2 lžíce lahůdkového droždí
2 lžíce cizrnové mouky
1 lžička kurkumy
1/2 - 1 lžička Kala Namak

Všechny suroviny na korpus rychle zpracujeme (nejlépe v robotu) na těsto, které namačkáme do formy a odložíme na půlhodinu do lednice. Poté těsto zakryjeme pečícím papírem a zatížíme fazolemi a v troubě předehřáté na 200 stupňů ho pečeme 20 minut.
Mezitím si připravíme náplň: květák rozdělíme na růžičky a asi 5 minut povaříme ve vroucí vodě. Potom ho necháme dobře okapat, v robotu (klidně na několikrát) nasekáme nadrobno, asi na velikost zrnek rýže. Smícháme ho s tofu nakrájeným na kostičky a koprem nasekaným nadrobno. V ovesné smetaně rozmícháme lahůdkové droždí, cizrnovou mouku, kurkumu a sůl Kala Namak a pak vše smícháme s květákovou směsí.
Když je korpus předpečený, odstraníme z něj papír a fazole a uhladíme na něj náplň. Teplotu v troubě snížíme na 180 stupňů a koláč pečeme 1 hodinu.
Před podáváním necháme alespoň 1 hodinu odpočívat.

2 komentáře:

  1. Dnes jsem připravila jako "květákový nákyp" s polentou. Provedla jsem pár drobných úprav: na oliv. oleji jsem orestovala cibuli, přidala nastrouhaný uzený tempeh, zakápla sojovkou, pak jsem přimíchala k rozšťouchanému květáku, přidala ostatní výše uvedené ingredience, navíc jsem ale směs dochutila muškátovým oříškem, nakonec jsem povrch nákypu posypala slun. semínky a po upečení to nemělo chybu ;-) Děkuji za inspiraci!

    OdpovědětVymazat