pátek 13. listopadu 2015

Cizrnová omeleta


...nebo wrap nebo vegan omeleta  Pod těmito názvy se skrývá pořád jedno a to samé jídlo - "palačinka" z cizrnové mouky, lněného semínka a vody. A s nějakým kořením, alespoň tedy pro mě; úplně mi nesedí, když je chuť cizrnové mouky v jídle dominantní. Tahle "indická" verze mi chutná nejvíc, a úplně nejlepší je, když si omeletu ještě potřu mango chutney a naplním spoustou čerstvé zeleniny a koriandru. Perfektní rychlý a zdravý oběd nebo večeře.

Potřebujeme:
1 hrnek cizrnové mouky
3/4 - 1 hrnek vody
2 lžíce mletého lněného semínka
1 lžíci lahůdkového droždí
1 lžičku kurkumy
1 lžičku mletého římského kmínu

Všechno suroviny smícháme a těsto necháme 15 minut odstát. Vody dáme na začátku jen 3/4 hrnku, a podle potřeby těsto, které dost zhoustne, ředíme. Ve výsledku by mělo být asi jako na lívance.
Nepřilnavou pánev lehce potřeme olejem, nalijeme na ni těsto, které rozetřeme do tenka a na mírném ohni pomalu smažíme placky. Otočíme, až když se spodní strana sama začne odlepovat a je hladká.

5 komentářů:

  1. jsou vynikající a pro mě překvapivě se i dobře smaží :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes jsem omelety připravila k večeři a určitě jsem nedělala naposledy! Místo římského kmínu, který nemusím, jsem dala jemné kari koření a navíc jsem těsto obohatila o mořskou řasu Nori (vločky). Placky jsem opékala na pánvi potřené sezamovým olejem a výsledek byl na jedničku s hvězdičkou ;-) Náplň byla: napařené špenátové listy, plátky čerstvé mrkve a fenyklu, špetka bylinkové soli, citrónovou šťáva. Snadné, rychlé, variabilní! Moc díky za recept :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přikládám ještě jednu vyzkoušenou variaci receptu (na 2 omelety): batát pokrájený na 2cm silné plátky 15 min. napaříme, necháme vychladnout, a pak vidličkou rozmačkáme na kaši. Ke dvěma lžicím batátové kaše přidáme 2PL cizrnové mouky, 1PL mletého lněného semínka, 1ČL lahůdkového droždí, 1ČL Nori vloček, ochutíme např. Würzlem a bylinkami dle chuti (já dala rozmarýn) a nakonec vmícháme cca 1/2 hrnku vody. Necháme odstát, a pak celkem husté těsto rozetřeme špachtlí na pánev potřenou olejem a pozvolna opékáme dozlatova. Moc dobře chutnají i studené, a ta nasládlá chuť podtržená rozmarýnem nemá chybu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, ta batátová verze vypadá moc lákavě!:) nedávno jsem si tyhle omelety dávala s pečenými batátovými plátky, čerstvým koriandrem a sójovým jogurtem a byla to dobrota, takže přidat batáty rovnou do těsta určitě vyzkouším! díky za tip:)

      Vymazat