středa 21. října 2015

Čočková boloňská omáčka


Blog Deliciously Ella už nějakou dobu patří mezi mé oblíbené a když se na pultech objevila kuchařka Lahodně s Ellou, musela jsem si ji samozřejmě hned koupit. Je stejně jako Ellin blog plná úžasných zdravých receptů, až člověk neví, který vyzkoušet dřív. Tentokrát jsem podle ní vařila boloňskou omáčku, byla opravdu výborná!
Dělala jsem ji z polovičního množství, než které je v knize uvedeno jako porce pro 4 osoby a no, měla jsem porcí tak 6:) Ale nevadí, je to naštěstí typ jídla, který můžete jíst tři dny za sebou (alespoň já tedy můžu), stačí změnit přílohu, posypat jinými bylinkami a další den to bude pořád moc dobré. Jak s těstovinami nebo rýží, tak třeba i s pečenou špagetovou dýní jako na fotce.
Recept z knihy jsem si trochu upravila.

Potřebujeme:
2 mrkve
2 řapíky celeru
80g sušených rajčatových vloček (nebo sušených rajčat nakrájených nadrobno)
3 stroužky česneku
700g/1 láhev passaty
250g zelené čočky
1 bobkový list
kousek řasy wakame

Čočku na 30 minut namočíme do vody.
Mrkev a řapíkatý celer nakrájíme na malé kousky (já jsem je nastrouhala v robotu).
V hrnci zahřejeme lžíci olivového oleje a nadrcený česnek na něm necháme rozvonět, přidáme zeleninu, okapanou čočku, sušená rajčata, bobkový list a řasu, zalijeme passatou a 0,5 l vroucí vody a na mírném ohni za občasného míchání vaříme 45 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat