pátek 9. října 2015

Podzimní raw tartaletky


Poslední týden jsem pořád něco pekla, nějak mi to nedalo... A i když na pečení používám jen celozrnnou špaldovou mouku nebo ovesné vločky, které jsou určitě zdravější než obyčejná bílá mouka, tak pořád to bylo hodně lepku a já už cítila, že si od něj zase musím na pár dní odpočinout. Ale sladkého jsem se vzdát nechtěla:-) Nemohla jsem se rozhodnout, jestli zkusit jablkovou nebo makovou "živou" tartaletku, takže jsem vyrobila obě - a obě dvě byly moc dobré!

Na 2 kulaté formy o průměru 10cm potřebujeme:
70g mandlí + několik nasekaných mandlí na ozdobu
40g rozinek
1 lžíce kokosového oleje
1/4 lžičky mletého kardamomu

Jablková náplň:
1 malé jablko
5 datlí
2 lžičky citronové šťávy
1 lžíce vody
špetka mleté skořice

Maková náplň:
50g máku
1 lžíce kokosového oleje
2 lžičky agávového sirupu

Mandle, rozinky, kokosový olej a kardamom rozmixujeme, hmotu rozdělíme a namačkáme do dvou formiček vyložených fólií. Odložíme na mrazák.

Jablko oloupeme a nakrájíme na drobné kousky. Datle rozmixujeme s citronovou šťávou, vodou a skořicí, omáčku promícháme s jablkem a navršíme na korpus. Ozdobíme nasekanými mandlemi.

Mák umeleme, smícháme s kokosovým olejem a agávovým sirupem a uhladíme na korpus. Také ozdobíme mandlemi.

Před podáváním necháme chvíli vychladit v lednici.



Žádné komentáře:

Okomentovat