sobota 2. ledna 2016

Oatcakes


Tyhle ovesné sušenky jsem si kdysi oblíbila v Anglii, často jsem si je dávala ke svačině s nějakou pomazánkou nebo kouskem sýra. U nás jsem si je pak občas kupovala v Marks and Spencer, ale čím dál míň se mi chtělo platit podle mě nehorázný peníze za ovesné vločky s palmovým olejem. Jednou jsem při listováni kuchařkou Bake od Rachel Allen narazila na tenhle jednoduchý recept a od té doby je zas mlsám často.

Potřebujeme:

200g ovesných vloček
1/4 lžičky soli
1/4 lžičky kypřícího prášku
25g másla, změklého
1 lžíci olivového oleje
100ml vroucí vody

Ovesné vločky, sůl a kypřící prášek dáme do robotu a asi 2 minuty mixujeme na jemnou moučku. Přidáme máslo a promixujeme. Necháme robot běžet a za chodu přiléváme olivový olej a vodu.
Těsto vyndáme a zpracujeme rukama, aby se dobře spojilo. Pak ho rozválíme (nejlépe mezi dvěma fóliemi) na 2-3mm silný plát. Vykrájíme tvary, přeneseme na plech a v troubě předehřáté na 170 stupňů pečeme 15-20 minut.










Žádné komentáře:

Okomentovat