neděle 13. listopadu 2016

Islandská čočková polévka


Poslední dobou jsem si oblíbila pořad "Homemade with Ebba". Toto je moje trochu upravená verze krémové čočkové polévky, kterou v něm Ebba vařila.

Potřebujeme:

100g zelené čočky, na pár hodin namočené ve studené vodě
100g červené čočky
3 mrkve, nakrájené na 0,5cm silná půlkolečka
1 pórek, nakrájený na 1cm silná kolečka
5 stroužků česneku, nakrájených nadrobno
1 plechovku (400ml) krájených rajčat
200ml ovesné (nebo jiné rostlinné) smetany
1 lžíci sušeného tymiánu
1 lžičku sušeného rozmarýnu
kousek řasy wakame
1,2 l zeleninového vývaru nebo vody
sůl, pepř, chilli podle chuti

Mrkev, pórek a česnek orestujeme na lžíci olivového oleje, pak zalijeme horkým vývarem nebo vodou, přidáme propláchnutou čočku a všechny ostatní suroviny, přivedeme k varu a pak na mírném ohni vaříme 30-40 minut, než čočka a mrkev změknou.

2 komentáře:

  1. Dnes jsem zkoušela uvařit polévku a je výborná. Sice jsem neměla doma rozmarýn a řasu wakame, ale i tak je luxusní. Mám syna s ABKM a vy tady máte zajímavé recepty,určitě nějaké vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda, že vám chutnalo! sama se málokdy držím původního receptu;)

      Vymazat