pátek 7. srpna 2015

Čokoládové pohankové kuličky


Nerada dávám dětem kupované sladkosti plné cukru, umělých barviv a špatných tuků. Domácí dobroty jsou určitě lepší, dá se do nich propašovat spousta zdravých přísad, a kolikrát je mám hotové rychleji než kdybych pro něco šla do obchodu. Nemluvě o tom, že mě baví je vymýšlet a vyrábět:) Bohužel moje holčičky dokonale rozeznají, co je zdravé a co ne, a já si opravdu musím dát záležet, abych je obelstila. Daří se mi to třeba s těmito kuličkami. Jsou sladké, lehoučké, čokoládové, a je ani nenapadne, že se cpou pohankou, kterou by za jiných okolností nepozřely. Takže skvělý recept pro spokojené děti i jejich maminky:)

Potřebujeme:
100g pohanky
100g mandlí
100g sušených datlí
30g lněného semínka
3 lžíce raw kakaového prášku
3 lžíce kokosového oleje

S přípravou začneme den předem: pohanku na 24 hodin namočíme do vody, během namáčení ji několikrát propláchneme.
Mandle namočíme na 6 hodin.
Lněné semínko umeleme.
Propláchnutou pohanku, okapané mandle, umleté semínko, datle, kakaový prášek a kokosový olej dáme do mixéru a rozmixujeme na jednolitou hmotu.
Dáme jí na chvíli do lednice, pak tvoříme kuličky, které obalujeme třeba v mletých mandlích.

Žádné komentáře:

Okomentovat