středa 5. srpna 2015

Cuketový koláč



Cuketový koláč peču už docela dost let. A přesto není nikdy stejný, nemám univerzální recept, vždycky záleží na momentálních chutích a zásobách ve spíži.
Těsto jsem si nejdříve kupovala hotové křehké, časem jsem si ho začala dělat sama, letos došlo na zdravější těsto z celozrnné špaldové mouky. Do náplně jsem přidávala zakysanou smetanu, tvaroh, dlouho vedla ricotta, tu ale tentokrát zrovna v obchodě neměli, tak jsem zkusila přidat přírodní sýr a chutnalo to skvěle.
Prostě ta letošní verze je tak povedená, že se o recept musím podělit:)

Na formu o průměru 28cm jsem použila:

Těsto
250g celozrnné špaldové mouky
125g másla
1 lžička soli
1 lžíce vody

Náplň
3 střední cukety, nastrouhané najemno
hrst sušených rajčat, nakrájených nadrobno
1 lžíce sušené bazalky
1 lžíce sušeného oregana
1 lžička sušeného česneku
2 vejce
100g přírodního sýra
hrst nastrouhané goudy

Suroviny na těsto rychle zpracujeme, namačkáme do formy a alespoň na půl hodiny dáme do ledničky. Pak na těsto položíme pečící papír, zasypeme fazolemi a v troubě předehřáté na 180 stupňů pečeme 15 minut.
Mezitím si připravíme náplň - všechny suroviny smícháme.
Z předpečeného těsta odstraníme papír s fazolemi, dáme na něj náplň, teplotu v troubě snížíme na 160 stupňů a pečeme 1 hodinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat