neděle 23. srpna 2015

Dýňový baba ganoush


Mám moc ráda všelijaké zeleninové a luštěninové pomazánky a dipy. Pořád vymýšlím a zkouším nové recepty, ale kupodivu jsem ještě nedělala žádný z dýně. V knížce Veganské vaření (Martin Kintrup) mě zaujal dýňový baba ganoush, doma jsem zrovna měla první letošní hokaido, takže to byla jasná volba. Recept jsem si (jako vždy) trochu upravila a výsledek mě ohromil. Mdlá dýně, kouřový hedvábný lilek, nasládlý česnek a kyselý citron, dohromady to je jedna z nejlepších pomazánek, co jsem kdy jedla! Osud dýní je letos jasný!:)

Potřebujeme:
1 lilek (asi 400g)
200g dýně Hokaido
3 lžíce olivového oleje
2 stroužky česneku
3 lžíce tahini
3 lžíce citronové šťávy

Lilek podélně rozkrojíme a do obou půlek nakrojíme co nejhlouběji mřížku. Dáme na plech spolu s neoloupanými stroužky česneku, pokapeme olejem a na 200 stupňů pečeme 20 minut. Pak přidáme na kousky nakrájenou dýni a ještě 20 minut pečeme.
Z lilku vydlabeme dužninu, česnek oloupeme a společně s dýní, tahini a citronovou šťávou rozmixujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat